Przesunięcie i przerwanie urlopu wypoczynkowego – kiedy trzeba zwrócić pracownikowi wydatki

Jeżeli urlop jeszcze się nie rozpoczął, to przesunie go każda usprawiedliwiona nieobecność. Jeśli jednak urlop został już rozpoczęty, to z mocy prawa przerywają go tylko 4 rodzaje nieobecności. Poza tym pracodawca i pracownik mogą wspólnie porozumieć się co do przesunięcia lub przerwania urlopu, niekiedy może tego dokonać także sam pracodawca. W jakich przypadkach i w jakim trybie odbywa się przesunięcie i przerwanie urlopu? Kiedy trzeba zwrócić pracownikowi wydatki i jakie?
- Kiedy możemy mówić o przesunięciu, a kiedy już o przerwaniu urlopu wypoczynkowego?
- Czy inspektor pracy lub sąd może oceniać odmowę pracodawcy przesunięcia urlopu pracownika?
- Jakie są warunki przesunięcia urlopu przez pracodawcę?
- Jakie usprawiedliwione nieobecności przesuwają urlop?
- Czy nowy termin wykorzystania urlopu musi przypadać zaraz po ustaniu przyczyny nieobecności?
- Jakie sytuacje powodują przerwanie rozpoczętego urlopu?
- Kiedy pracodawca może odwołać pracownika z urlopu?
Chcesz zapoznać się z całym materiałem?
Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!
- AKTUALNE INFORMACJE
- INDYWIDUALNE KONSULTACJE
- MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
- MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Zaloguj się, jeśli masz już konto:
Podobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Nr 245 Kwiecień 2025 r.

Kategorie
Sytuacja #FUS jest stabilna. Poziom pokrycia bieżących wydatków wpływami ze składek i ich pochodnych w 2⃣0⃣2⃣3⃣ roku osiągnął 83,6 proc.
— ZUS (@zus_pl) April 16, 2024
Więcej #daneZUS w przygotowanym przez #ZUS Podsumowaniu sytuacji finansowej #FUS w 2023 rokuhttps://t.co/xbA6A38ino pic.twitter.com/xmVXVHR8ae