Pracownicy zatrudnieni za granicą u polskich pracodawców – jak ustalać podstawę zasiłkową

Autor: Marek Styczeń

Dodano: 11 września 2023

Polscy płatnicy składek, którzy zobowiązani są do ustalania prawa i wypłaty zasiłków swoim pracownikom wykonującym pracę poza granicami Polski, zadają wiele pytań dotyczących tej kwestii. Podstawowa zasada jest taka, że wykonując te obowiązki, płatnicy składek powinni korzystać z polskiego ustawodawstwa we wszystkich aspektach, które mają znaczenie dla prawidłowego stosowania tych przepisów. Jednocześnie muszą znać specyfikę ustalania podstawy wymiaru świadczeń w razie choroby i macierzyństwa dla swoich pracowników, odmienną od zasad ogólnych. W tekście Czytelnik znajdzie te zagadnienia, które są takie same dla pracowników zatrudnianych w polskich firmach i pracujących w Polsce, jak i dla tych, którzy swoje zatrudnienie wykonują poza granicami naszego kraju oraz te, które należy traktować odmiennie.

Pozostało jeszcze 98% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Chcesz zapoznać się z całym materiałem?

Testuj portal i magazyn "Serwis Płatnika ZUS" przez 14 dni ZA DARMO!

  • AKTUALNE INFORMACJE
  • INDYWIDUALNE KONSULTACJE
  • MATERIAŁY I NARZĘDZIA DO POBRANIA
  • MAGAZYN DOSTĘPNY ONLINE
Sprawdź ofertę »

Zaloguj się, jeśli masz już konto:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Autor: Marek Styczeń

specjalista w zakresie ubezpieczeń społecznych
dostęp testowy

Nr 232 Maj 2024 r.

Nr 232 Maj 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej